Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Nabywanie umiejętności społecznych w zakresie kompetencji nauczyciela.
Program:
2. Pojęcie i zastosowanie kompetencji społecznych.
3. Samoocena, samoakceptacja ? czynniki wpływające w istotny sposób na ujawnianie kompetencji społecznych.
4. Autoprezentacja ? efektywne prezentowanie ?ja społecznego?.
5. Komunikacja (komunikacja werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, bariery komunikacji, czynniki efektywnej komunikacji).
6. Asertywność.
7. Konstruktywna krytyka.
8. Zagadnienia konfliktu (diagnozowanie sporów, strategie radzenia sobie z konfliktami, typy reakcji).
9. Style kierowania zespołem uczniowskim.
10. Efektywność zespołu uczniowskiego (bariery efektywności zespołu, metody stymulowania efektywności pracy zespołowej, zespoły efektywne).
11. Integracja emocjonalna.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży,
z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.