Adresaci szkolenia:
Dyrektorzy, nauczyciele i pracownicy oświaty.
Cele:
1. Utrwalanie przekonania, że planowanie efektywności pracy szkoły jest podstawowym zadaniem rady pedagogicznej.
2. Uwidocznienie konieczności planowania pracy każdej placówki oświatowej w oparciu o jednolite wymagania państwowe i uzgodnione wewnątrzszkolne.
3. Umiejętności organizacyjne każdego nauczyciela i zdolność do refleksyjnego spojrzenia na proces uczenia się i nauczania koniecznością i wyzwaniem dzisiejszej szkoły, każdego nauczyciela w celu pozyskiwania istotnych informacji dla organizowania uczenia się uczniów w szkole.
Program:
1. Strategie działania szkoły w oparciu o standardy i wymagania państwa.
2. Wypracowanie własnych wskaźników i kryteriów w odniesieniu do tych wymagań, koniecznym zadaniem szkoły w celu zaplanowania działań nauczyciela i ucznia. Zorganizowanie tej współprac w szkole.
3. Planowanie nauczycielskie w oparciu o wymagania państwowe, w tym wymagania egzaminacyjne i podstawę programową.
Metody:
Warsztaty, case studies, mini wykład.
Prowadzący:
Barbara Solarek ? trener, szkoleniowiec, nauczyciel dyplomowany, egzaminator, absolwentka Polonistyki (1968-1973) na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego, członek Stowarzyszenia Edukatorów, ekspert ds. oświaty w gminie i pełnomocnik Burmistrza (od 1998), autorka i współautorka publikacji, ekspert ds. szkoleń, opinii i badań związanych z zarządzaniem oświatą, autorka projektów edukacyjnych, szkoleń w różnym zakresie, m.in. zbierania informacji o jakości pracy szkół ? projektowanie i promowanie rozwoju lokalnego, komunikacji społecznej; praktyk promujący metody pracy i ocenianie szkolne, wyzwalające motywację do ustawicznego uczenia się.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia po zgłoszeniu się min. 6 uczestników. Zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są w trybie ciągłym.
Szkolenie obejmuje: materiały szkoleniowe, przerwy kawowe z ciastkami, serwis kanapkowy oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Koszt: do ustalenia.