Adresaci szkolenia:
Nauczyciele wszystkich typów szkół.
Cele:
1. Nauczyciel po szkoleniu:
- rozumie istotę dyscypliny szkolnej,
- rozpoznaje zachowania uczniów naruszające dyscyplinę,
- zna postacie dyscypliny szkolnej,
- potrafi ustalić cel niewłaściwych zachowań uczniów.
Program:
1. Dyscyplina ? co to znaczy?
2. Zachowania uczniów, które stanowią problem dla nauczycieli:
3. Przyczyny niewłaściwego zachowania uczniów w klasie:
4. Charakterystyka niezaspokojonych potrzeby uczniów wpływających na zachowania, które naruszają dyscyplinę w klasie.
5. Postacie dyscypliny.
6. Jak ustalić cel niewłaściwego zachowania ucznia?
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja, ćwiczenia w grupach.
Prowadzący:
Pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.