Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
Uczestnicy dowiedzą się, co to jest ewaluacja, jak ją zaplanować i skutecznie przeprowadzić w szkole oraz w jaki sposób wykorzystać wyniki ewaluacji do planowania działań podnoszących jakość pracy placówki. Efektem szkolenia będzie zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie opracowania projektu ewaluacyjnego oraz dokonania zmian w placówce mających na celu jej rozwój.
Program:
1. Nadzór pedagogiczny w świetle obowiązujących przepisów prawnych.
2. Ewaluacja, jako forma nadzoru pedagogicznego (zadania dyrektora, nauczycieli).
3. Wymagania państwa w zakresie ewaluacji.
4. Proces ewaluacji ? etapy.
5. Realizacja ewaluacji ? zasady, standardy, wybrane metody ewaluacji.
6. Podsumowanie ewaluacji ? raport.
7. Propozycja opracowania szkolnego systemu ewaluacji wewnętrznej.
Metody:
Wykład interaktywny, forma warsztatowa z zastosowaniem metod aktywizujących, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusja.
Prowadzący:
Nauczyciel dyplomowany, pedagog, wieloletni dyrektor szkoły, ekspert ds. awansu zawodowego z listy MEN. Ukończyła studia z zakresu doradztwa zawodowego, informatyki i menadżerskiego zarządzania szkołą. Absolwentka TERM-u, APLO, szkolenia dla trenerów programu ?ekspert? w Warszawie. Jako trener programu prowadziła szkolenia dla pracowników oświaty. Przeprowadziła liczne szkolenia dla nauczycieli. Autorka publikacji w obszarze edukacji.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.