Adresaci szkolenia:
Nauczyciele szkół podstawowych, pedagodzy szkolni.
Cele:
Prezentacja praktycznych sposobów w zakresie umiejętności nawiązywania emocjonalnego kontaktu z dzieckiem i budowania z nim relacji wychowawczej, umiejętności radzenia sobie
z trudnymi zachowaniami, umiejętność postępowania w sytuacjach konfliktowych i budowania autorytetu nauczyciela, efektywnej komunikacji oraz wyrażania emocji i uczuć, wypracowanie systemu zasad postępowania.
Program:
1. Rodzaje zachowań ? zachowania drażniące, niepożądane i zaburzenia.
2. Analiza trudnych zachowań ? definicja zachowania, obserwacja zachowania, prawo efektu.
3.Jak reagować na niepożądane i pożądane zachowania ? schemat postępowania.
4.Metody behawioralne:
chwalenie ? konstruowanie pochwały
polecenia ? 6 etapów skutecznego wydawania poleceń, technika dwuminutowa
wyliczanie ? metoda 1-2-3
zasady ? zasada Premacka
przywileje i nagrody
konsekwencje i kary
5.Szkolne gry uczniów ? jak nie dać się ograć.
Gra – Uczeń dokucza nauczycielom
Skutek – Nauczyciele krzyczą
6. Zajęcia warsztatowe ? opracowanie systemu zasad szkolnych i klasowych według schematu
przywilej ? zasada ? konsekwencja,
Metody:
Ćwiczenie w grupach, rozmowy w parach, dyskusja, techniki twórcze, mapy myśli, symulacje, sesja plakatowa, zdania podsumowujące.
Prowadzący:
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.