Adresaci szkolenia:
Szkolenie kierowane jest do pracowników szkół wszystkich typów publicznych i prywatnych. W szczególności trening przeznaczony jest dla dyrekcji, nauczycieli i wychowawców oraz całych Rad Pedagogicznych.
Cel:
Nabycie umiejętności skutecznego komunikowania się z innymi, która:
? zapobiega sytuacjom konfliktowym,
? wzmacnia postawy kooperacyjne,
? wzmacnia efektywność wychowawczą,
? wspiera działania dyscyplinujące.
Program:
1. Komunikacja niewerbalna:
? Rozpoznawanie znaczenia komunikatów niewerbalnych sygnalizujących nastawienia: obronne agresywne, kooperacyjne oraz lęk, pewność siebie, akceptację, irytację,
? Słuchanie bierne warunkiem rozumienia ? ćwiczenia.
2. Komunikacja werbalna:
? ćwiczenia prawidłowej wymowy,
? ćwiczenie w zamianie komunikatów oceniających na opisujące,
? ćwiczenie komunikatu ?JA?,
? praktyczne zastosowanie poznanych reguł organizujących wypowiedź oraz reguł interpersonalnych,
? przyczyny trudności w komunikacji,
? wypowiadanie ocen, opinii, wniosków lub zaleceń.
Metody:
Wykład, ćwiczenia, elementy treningu, studium przypadku.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, psycholog, trener, dyrektor szkół z kilkunastoletnim doświadczeniem. Od kilkunastu lat prowadzi treningi i szkolenia z zakresu umiejętności interpersonalnych (asertywności, komunikacji, negocjacji, obsługi klienta) oraz przeciwdziałania przemocy i skutkom stresu.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.