Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Ustalenie warunków edukacji sprzyjającej nabywaniu przez uczniów kompetencji uczenia się.
2. Przedstawienie i analiza różnych sposobów i technik uczenia się w kontekście koncepcji funkcjonowania człowieka i jego mózgu.
3. Badanie własnych i uczniowskich rodzajów inteligencji oraz preferowanych stylów uczenia się.
4. Ćwiczenie rozwijania kreatywności i inteligencji emocjonalnej.
Program:
1. Wyzwania współczesnej edukacji ? mini wykład, dyskusja
? edukacja do uczenia się
? najnowsze odkrycia i wyniki badań nad funkcjonowaniem mózgu
? założenia organizacji uczących się, warunki uczenia się nauczycieli i zespołowego rozwiązywania problemów
2. Diagnoza predyspozycji uczniów w procesie uczenia się – warsztat
? rodzaje inteligencji i style myślenia
? techniki zapamiętywania
? przyspieszone uczenie się
3. Motywacja do uczenia się – warsztat
? efektywne metody uczenia się
? rola nauczyciela w procesie uczenia się
? ocenianie kształtujące
Metody:
Zajęcia warsztatowe.
Prowadzący:
Edukator w zakresie efektywnego zarządzania i uczenia się w organizacji, budowania zespołów, doskonalenia komunikacji i budowania kultury organizacyjnej. Pedagog, nauczyciel dyplomowany, były nauczyciel konsultant w Dolnośląskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu. Prowadzi szkolenia dla pracowników nadzoru pedagogicznego wykorzystując swoje doświadczenia z pracy na stanowisku dyrektora i wizytatora. Specjalizuje się w ewaluacji pracy szkoły, roli zawodowej dyrektora i wizytatora oraz w zakresie rozwoju organizacyjnego szkoły. Posiada własne opracowania i raporty z badań jakości pracy szkoły. Prowadzi szkolenia i współpracuje z wieloma uczelniami wyższymi w ramach organizowanych przez nie Studiów Podyplomowych z Organizacji i Zarządzania. Jest autorką i współautorką programów szkoleniowych realizowanych na zamówienie i wobec określonych potrzeb adresatów m.in. Ministerstwa Edukacji i Ministerstwa Kultury i Urzędów Pracy. Doskonaliła swoje kwalifikacje w Szkole Trenerów SIEĆ Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i w Szkole Trenerów Elżbiety Sołtys. Jest członkiem Kolegium Tutorów, które wdraża system tutoringu we wrocławskich gimnazjach.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.