Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Zdobycie wiedzy na temat podstaw prawidłowej komunikacji
2. Analiza własnych postaw w relacjach z innymi ludźmi
3. Znajomość zasad funkcjonowania w grupie i budowania zespołu ukierunkowanego na kształtowanie pozytywnego wizerunku placówki oświatowej.
Program:
1. Komunikacja interpersonalna w przedszkolu:
· komunikacja werbalna i niewerbalna,
· rola pierwszego wrażenia,
· rodzaje sygnałów płynących z mowy ciała,
· techniki aktywnego słuchania,
· zachowania sugerujące słabość i zachowania podkreślające autorytet,
· jak udzielać informacji zwrotnych.
2. Trudni uczniowie, rodzice, współpracownicy:
· rodzaje i przyczyny trudnych sytuacji,
· najczęściej występujące typy „trudnych osób”,
· kontakt z osobami okazującymi negatywne emocje,
· czym jest asertywność,
· podstawy treningu asertywności,
· prawa związane z asertywnością,
· umiejętność autorozmowy,
· podstawowe techniki asertywności,
· sposoby radzenia sobie z krytyką,
· sztuka opanowania gniewu i złości.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, wykład interaktywny, samoocena indywidualnego stylu rozwiązywania konfliktów, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi psycholog, trener, wykładowca w Podyplomowym Studium Dziennikarstwa i Zarządzania Informacją Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla firm, jednostek samorządu terytorialnego oraz administracji państwowej, m.in. z zakresu komunikacji społecznej, obsługi klienta, autoprezentacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych, prowadzenia zebrań oraz polityki informacyjnej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.