Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Zdobycie wiedzy na temat podstaw prawidłowej komunikacji
2. Analiza własnych postaw w relacjach z innymi ludźmi
3. Znajomość zasad funkcjonowania w grupie i budowania zespołu ukierunkowanego na kształtowanie pozytywnego wizerunku placówki oświatowej
Program:
1. Komunikacja interpersonalna w szkole:
? edukacja do uczenia się,
? komunikacja werbalna i niewerbalna,
? rola pierwszego wrażenia,
? rodzaje sygnałów płynących z mowy ciała,
? techniki aktywnego słuchania,
? zachowania sugerujące słabość i zachowania podkreślające autorytet,
? jak udzielać informacji zwrotnych.
2. Trudni uczniowie, rodzice, współpracownicy:
? rodzaje i przyczyny trudnych sytuacji,
? najczęściej występujące typy ?trudnych osób?,
? kontakt z osobami okazującymi negatywne emocje,
? czym jest asertywność,
? podstawy treningu asertywności,
? prawa związane z asertywnością,
? umiejętność autorozmowy,
? podstawowe techniki asertywności,
? sposoby radzenia sobie z krytyką,
? sztuka opanowania gniewu i złości.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, wykład interaktywny, samoocena indywidualnego stylu rozwiązywania konfliktów, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Prowadzący:
Psycholog, trener, wykładowca w Podyplomowym Studium Dziennikarstwa i Zarządzania Informacją Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla firm, jednostek samorządu terytorialnego oraz administracji państwowej, m.in. z zakresu komunikacji społecznej, obsługi klienta, autoprezentacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych, prowadzenia zebrań oraz polityki informacyjnej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.