Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
1. Abym lepiej i szybciej rozumiał innych.
2. Abym dokładniej przekazywał innym, to co chcę im zakomunikować.
3. Abym czerpał więcej satysfakcji z kontaktów z innymi.
4. Abym potrafił efektywniej porozumiewać się z innymi i kontrolował swoje reakcje emocjonalne.
5. Abym skutecznie radził sobie z atakiem i manipulacją w kontaktach z innymi.
Program:
1. Jak czerpać informacje z przekazu pozawerbalnego:
? pierwszy kontakt, pierwsze wrażenie: lęk? agresja? życzliwość?
? optymalny dystans interpersonalny,
? mimika twarzy ? 6 emocji podstawowych i ich pochodne,
? gestykulacja ? gesty kłamstwa, życzliwości, dominacji i lęku.
2. Przede wszystkim ? słuchać:
? autodiagnoza umiejętności słuchania,
? sztuka słuchania biernego,
? słuchanie aktywne ? parafrazowanie i zadawanie pytań,
? pytania aktywizujące rozmówcę,
? prawidłowe formułowanie informacji zwrotnej,
? rozpoznawanie preferencji zmysłowej rozmówcy.
3. Język porozumienia:
? rozpoznawanie 4 elementów w komunikacie,
? mordercy porozumienia: oceny, porównania, osądy, ataki, żądania, uniki, obwinianie,
? komunikat ?OD JA?,
? komunikat trójelementowy,
? komunikat asertywny SŁO ? w obronie swoich praw (bez agresji lub lęku),
? identyfikowanie manipulacji.
Metody:
Warsztaty, ćwiczenia wykonywane są przez ochotników lub w grupach.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, psycholog, trener, dyrektor szkół z kilkunastoletnim doświadczeniem. Od kilkunastu lat prowadzi treningi i szkolenia z zakresu umiejętności interpersonalnych (asertywności, komunikacji, negocjacji, obsługi klienta) oraz przeciwdziałania przemocy i skutkom stresu.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.