Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
Wyposażenie nauczycieli w wiedzę na temat specyfiki procesu negocjacji oraz pomoc w diagnozowaniu własnych predyspozycji osobowościowych. Szkolenie jest treningiem umiejętności warunkujących skuteczne mediacje z uczniami i rodzicami.
Program:
1. Konflikty?
? predykatory konfliktu,
? w przypadku poważniejszej sytuacji,
? fazy konfliktu,
? najczęstsze zachowania w sytuacji konfliktu,
? pseudorozwiązania konfliktu,
? efekty pozytywnego rozwiązania konfliktu.
2. Mediacje:
? mediacja w szkole ? zastosowanie,
? zalety mediacji,
? etapy wprowadzania programu mediacji rówieśniczych,
? wybór mediatorów rówieśniczych,
? rola mediatora,
? szkolenie kandydatów na mediatorów,
? zasady mediacji,
? etapy mediacji,
? źródła trudności w procesie mediacji.
3. Słów parę o komunikacji:
? magia słuchania,
? język szakala i język żyrafy,
? komunikacja niewerbalna,
? asertywność.
Metody:
Prezentacja multimedialna, analiza przypadków, dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi nauczyciel dyplomowany, socjoterapeuta, pedagog rodzinny, specjalista terapii pedagogicznej, pedagog wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, specjalista psychologicznego wsparcia dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania. Prowadzi autorskie szkolenia dla studentów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i dyrektorów placówek oświatowych. Wieloletnie doświadczenie zdobywała między innymi pracując jako pedagog rodzinny, z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz młodzieżą z rodzin zastępczych w kształtowaniu prawidłowych postaw rodzicielskich. W szkole podstawowej, dokonywała diagnozy dojrzałości szkolnej oraz prowadziła zajęcia terapeutyczne dla dzieci z ryzyka dysleksji . Autorka kilku publikacji.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.