Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
Wyposażenie nauczycieli w wiedzę na temat specyfiki procesu negocjacji oraz pomoc w diagnozowaniu własnych predyspozycji osobowościowych. Szkolenie jest treningiem umiejętności warunkujących skuteczne mediacje z uczniami i rodzicami.
Program:
1. Konflikty?
· predykatory konfliktu,
· w przypadku poważniejszej sytuacji,
· fazy konfliktu,
· najczęstsze zachowania w sytuacji konfliktu,
· pseudorozwiązania konfliktu,
· efekty pozytywnego rozwiązania konfliktu.
2. Mediacje:
· mediacja w szkole – zastosowanie,
· zalety mediacji,
· etapy wprowadzania programu mediacji rówieśniczych,
· wybór mediatorów rówieśniczych,
· rola mediatora,
· szkolenie kandydatów na mediatorów,
· zasady mediacji,
· etapy mediacji,
· źródła trudności w procesie mediacji.
3. Słów parę o komunikacji:
· magia słuchania,
· język szakala i język żyrafy,
· komunikacja niewerbalna,
· asertywność.
Metody:
Prezentacja multimedialna, analiza przypadków, dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi nauczyciel dyplomowany, socjoterapeuta, pedagog rodzinny, specjalista terapii pedagogicznej, pedagog wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, specjalista psychologicznego wsparcia dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania. Prowadzi autorskie szkolenia dla studentów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i dyrektorów placówek oświatowych. Wieloletnie doświadczenie zdobywała między innymi pracując jako pedagog rodzinny, z rodzinami z problemami opiekuńczo-wychowawczymi oraz młodzieżą z rodzin zastępczych w kształtowaniu prawidłowych postaw rodzicielskich. W szkole podstawowej, dokonywała diagnozy dojrzałości szkolnej oraz prowadziła zajęcia terapeutyczne dla dzieci z ryzyka dysleksji . Autorka kilku publikacji.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.