Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Rozpoznanie czynników wpływających na motywację uczniów w procesie uczenia się i zmiana podejścia do osiągnięć szkolnych.
2. Uczestnik po zakończeniu zajęć:
? zna podstawowe podejścia badaczy teorii motywacji,
? potrafi rozpoznać czynniki wpływające na motywacje ucznia, związane z rodzinnymi wzorami zachowań,
? zna przykłady niepowodzeń szkolnych,
? dokonuje modyfikacji własnych działań dydaktyczno- wychowawczych.
Program:
1. Rodzaje motywacji.
2. Bariery kariery ucznia. Lęki , obawy, niewykorzystany potencjał.
3. Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych wg; Sylwii Rimm.
4. Siedem sposobów wzmacniania motywacji ucznia do osiągania indywidualnych sukcesów. Ewaluacja.
Metody:
Mini-wykład, praca z małej grupie (autodiagnoza), technika ?diamentowego uszeregowania?, metaplan, forum dyskusyjne, prezentacja multimedialna.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.