Adresaci szkolenia:
Dyrektorzy, przewodniczący zespołów przedmiotowych, kierownicy administracyjni.
Cel:
Pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie promowania szkoły w środowisku lokalnym i w bezpośrednim kontakcie z klientami szkoły.
Program:
1. Szkoła jako usługodawca ? budowanie wizerunku szkoły:
- systemowe podejście do funkcjonowania szkoły,
- schemat organizacji nowoczesnej firmy,
- sprzedaż usług edukacyjnych (tradycyjne i współczesne podejście do sprzedaży usług)
- potrzeby (oczekiwania) i obawy (zastrzeżenia) klientów szkoły (uczniów, rodziców, sponsorów w aspekcie oferty szkoły),
- motywy wyboru szkoły: język korzyści, grupy nacisku,
- autoprezentacja – budowanie pozytywnego obrazu szkoły w oczach innych, sposoby autoprezentacji,
- znaczenie komunikacji z klientem szkoły ? budowanie dobrych relacji i współpracy, zasady pozyskiwania sympatii klienta (marketing więzi, jak uczynić klienta lojalnym).
2. Konstruowanie oferty szkoły.
3. Reklama i promocji szkoły. Czynniki wyróżniające szkołę w środowisku i na rynku usług edukacyjnych.
4. Standardy obsługi klienta szkoły a budowanie jej wizerunku.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia po zgłoszeniu się min. 6 uczestników. Zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są w trybie ciągłym.
Szkolenie obejmuje: materiały szkoleniowe, przerwy kawowe z ciastkami, serwis kanapkowy oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Koszt: do ustalenia.