Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Zapoznanie się z problematyką małych grup.
2. Uświadomienie roli nauczyciela w budowaniu grupy, procesie grupowym oraz jego kierowaniu.
3. Uświadomienie własnych preferencji oraz ograniczeń w kierowaniu grupą.
4. Zapoznanie się z psychologicznymi prawidłowościami sytuacji konfliktowych.
Program:
1. Co to jest grupa? (cele, normy, role, struktury). Powstawanie grupy. Dlaczego warto integrować grupę?
2. Umiejętności nauczyciela ważne w kontakcie z grupą.
3. Kierowanie grupą ? style kierowania i ich implikacje.
4. Konflikt ? kierowanie konfliktem.
5. Strategie radzenia sobie z silniejszą władzą ? strategie uczniów i nauczycieli.
6. Początek gry, czyli pierwsze spotkanie:
? sukces lub niepowodzenie nauczyciela w sytuacji pierwszego kontaktu ? uwarunkowania,
? błędy popełniane przez nauczycieli podczas pierwszego spotkania,
? strategie uczniów radzenia sobie z silniejszą władzą,
? bliskość nauczyciela a potrzeby uczniów,
? spostrzeganie konfliktów przez uczniów,
? psychologiczne prawidłowości w sytuacjach konfliktowych,
? proponowane rozwiązania.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.