Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Odkrycie indywidualnych zasobów wspomagających efektywne motywowanie.
2. Pomoc w znalezieniu swojego własnego sposobu zarządzania klasą i jednostką.
Program:
1. Przywództwo, sytuacja, grupa, jednostka a motywacja.
2. Motywacja wobec potrzeb jednostki, przenikanie potrzeb.
3. Koncepcje motywacji Herzberga i Maslowa.
4. Motywacja a oczekiwania uczniów związane z nauką, relacjami, itp.
5. Podstawowe czynniki motywujące. Wewnętrzne i zewnętrzne sposoby motywowania.
6. Nastawienia a zachowania ? koncepcja Mc Gregora.
7. Czynniki wpływające na zadowolenie i niezadowolenie uczniów.
8. Optymizm jako czynnik motywujący.
9. Charakterystyka uczniów a optymalny styl kierowania ich zachowaniami i motywowania.
10. Dopasowanie stylu kierowania oraz motywowania do grupy, czyli zarządzanie adaptatywne.
11. Budowanie autorytetu.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.