Adresaci szkolenia:
Kadra kierownicza placówek oświatowych.
Cele:
1. Omówienie warunków i zasad sprawowania nadzoru w kontekście wyzwań współczesnej edukacj i najnowszych teorii zarządzania.
2. Zaplanowanie skutecznego i efektywnego systemu monitorowania i ewaluacji działań pedagogicznych służących jakościowemu rozwojowi placówki.
3. Projektowanie ewaluacji wewnętrznej.
Program:
1. Wyzwania współczesnej edukacji ? mini wykład, dyskusja
- wskaźniki jakości w edukacji,
- założenia organizacji uczących się, warunki uczenia się nauczycieli i zespołowego rozwiązywania problemów
2. Koncepcja pracy szkoły? – ćwiczenia
- wypracowanie metod i narzędzi zbierania informacji o potrzebach i oczekiwaniach podmiotów życia szkolnego
- opisanie szkolnych standardów wynikających z oczekiwań edukacyjnych
- ustalenie wskaźników realizacji standardów
3. Diagnozowanie wybranych aspektów życia szkolnego i ewaluacja pracy szkoły ? ćwiczenia
- formułowanie pytań o realizację wizji i misji szkoły
- rejestr i analiza problemów
- opisanie sposobów zbierania informacji
- zaplanowanie szkolnych diagnoz i ewaluacji
4. Obserwacje
- po co obserwować? rodzaje obserwacji
- tworzenie arkuszy obserwacji
- sposoby omawiania wyników obserwacji ? udzielanie informacji zwrotnej
Metody:
Zajęcia warsztatowe.
Prowadzący:
Edukator w zakresie efektywnego zarządzania i uczenia się w organizacji, budowania zespołów, doskonalenia komunikacji i budowania kultury organizacyjnej. Pedagog, nauczyciel dyplomowany, były nauczyciel konsultant w Dolnośląskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu. Prowadzi szkolenia dla pracowników nadzoru pedagogicznego wykorzystując swoje doświadczenia z pracy na stanowisku dyrektora i wizytatora. Specjalizuje się w ewaluacji pracy szkoły, roli zawodowej dyrektora i wizytatora oraz w zakresie rozwoju organizacyjnego szkoły. Posiada własne opracowania i raporty z badań jakości pracy szkoły. Prowadzi szkolenia i współpracuje z wieloma uczelniami wyższymi w ramach organizowanych przez nie Studiów Podyplomowych z Organizacji i Zarządzania. Jest autorką i współautorką programów szkoleniowych realizowanych na zamówienie i wobec określonych potrzeb adresatów m.in. Ministerstwa Edukacji i Ministerstwa Kultury i Urzędów Pracy. Doskonaliła swoje kwalifikacje w Szkole Trenerów SIEĆ Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i w Szkole Trenerów Elżbiety Sołtys. Jest członkiem Kolegium Tutorów, które wdraża system tutoringu we wrocławskich gimnazjach.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.