Adresaci szkolenia:
Dyrektorzy szkół, rady pedagogiczne.
Cele:
Uczestnicy warsztatu dowiedzą sięczym jest public relations (PR), co wchodzi w jego skład oraz jakie narzędzia PR można wykorzystać w promocji i komunikacji szkoły z otoczeniem. Będą także mieli okazję do ćwiczeń praktycznych. Efektem szkolenia będzie wiedza i umiejętności w zakresie skutecznego zastosowania narzędzi PR w aspekcie promocji szkoły, co będzie miało wpływ na budowanie pożądanego wizerunku, a także przełoży się na wzrost zainteresowania szkołą i jej ofertą.
Program:
1. Public relations (PR) ? podstawowe pojęcia w odniesieniu do promocji szkoły. Teoria i praktyka wykorzystania:
- definicje PR,
- strategiczne cele PR,
- części PR,
- wykorzystanie PR w szkole.
2. Planowanie i wdrażanie działań PR w kontekście promocji szkoły. Teoria i praktyka wykorzystania, czyli:
- główne fazy procesu PR,
- planowanie i realizacji działań public relations w kontekście szkoły,
- narzędzia PR w praktyce promocji szkoły ? co, kiedy i za ile warto zastosować?
- sprawdzanie skuteczności działań.
Metody:
Warsztat ? podczas, którego zostaną zastosowane metody problemowe (klasyczna, burza mózgów, sytuacyjna i studiów przypadków), metody praktyczne (ćwiczenia indywidualne i grupowe) oraz elementy metody podającej (dyskusja i wykład interaktywny, przykłady z praktyki życia publicznego).
Prowadzący:
Prowadzi zajęcia, szkoli, konsultuje – osoby, firmy i instytucje z zakresu m.in.: public relations, wystąpień publicznych, pisania tekstów promocyjnych, strategii komunikacji i promocji, dydaktyki w zakresie komunikacji społecznej. Specjalizuje się w tematyce promocji projektów oraz instytucji edukacyjnych i publicznych.
Z wykształcenia jest filologiem polskim (po specjalnościach: dydaktycznej i retorycznej) oraz PRowcem. Jest doktorem nauk humanistycznych, a od 2001 roku zajmuje się public relations w praktyce. Zawodową drogę rozpoczęła promując Bibliotekę Śląską (m.in. projekty z zakresu komunikacji, promocji i edukacji). Potem pracując dla założyciela największej grupy szkół wyższych w Polsce ? TEB Akademia, dbała o wizerunek Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie. Zajmowała się public relations i promocją (głównie usług edukacyjnych), organizowała także wiele projektów skierowanych do dyrektorów szkół, nauczycieli oraz uczniów.
Występuje na cyklicznych konferencjach takich jak: PR Forum, Kongresie Profesjonalistów PR czy Kongresie Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Publikuje m.in. w miesięczniku ?Dyrektor Szkoły?. Udziela się społecznie – jest członkinią zespołu ds. edukacji Rady ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przy Marszałku Województwa Śląskiego oraz członkinią zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Oddział Śląsk (PSPR).
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.