Adresaci szkolenia:
Nauczyciele szkół podstawowych.
Cele:
1. Zwiększanie u uczestników wiedzy z zakresu wybranych zaburzeń okresu dorastania oraz rozumienia przyczyn ich powstawania.
2. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania nerwicy i depresji u nastolatków.
3. Wyposażanie uczestników w konkretne narzędzia w postaci metod i sposobów postępowania wobec dziecka z nerwicą i depresją.
4. Zwiększanie kompetencji w zakresie wspierania uczniów z nerwicą i depresją.
Program:
1. Klasyfikacja zaburzeń okresu dorastania.
2. Przyczyny, objawy i leczenie nerwicy oraz depresji u nastolatków.
3. Rozpoznawanie zaburzeń emocjonalnych ? kryteria diagnostyczne.
4. Metody postępowania nauczyciela ? tworzenie indywidualnego planu pracy z dzieckiem zaburzonym emocjonalnie.
5. Stwarzanie optymalnych warunków w szkole dla rozwoju emocjonalnego dzieci.
Metody:
Wykład, prezentacja multimedialna, analiza przypadku, praca w grupach, dyskusja.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi pedagog specjalizujący się w pracy z rodziną. Wykładowca w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Autorka projektów terapeutycznych, korekcyjno-edukacyjnych i szkoleniowych m.in. w zakresie komunikacji społecznej, przeciwdziałania przemocy i uzależnieniom, problemów wychowania, pracy z rodziną, poradnictwa edukacyjno-zawodowego. Prowadzi zajęcia doskonalące kompetencje rodziców, nauczycieli, specjalistów pracujących w szkole, pracowników społecznych, funkcjonariuszy policji i studentów, wykorzystując przy tym swoją obszerną wiedzę popartą wieloletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej i w pracy rodzinnego kuratora sądowego. Autorka Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy we Wrocławiu. Realizatorka programów socjaterepeutycznych dla młodzieży, założycielka świetlicy środowiskowej dla dzieci.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.