Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie wspierania rozwoju uczniów ze szczególnym uwzględnieniem dostarczania informacji zwrotnej, motywowania uczniów i zwiększenia
ich świadomości oraz odpowiedzialności w procesie edukacji.
Program:
1. Kluczowe kompetencje nauczyciela jako punkt wyjścia do wdrożenia OK.
2. Poziom automotywacji do pracy a urealnienie wymagań wobec uczniów.
3. Ocenianie kształtujące (OK) jako sposób budowania poczucia własnej wartości ucznia.
4. Poszukiwanie sposobów poprawy efektywności nauczania.
5. Procedury OK (krok po kroku):
· powinności nauczyciela
· cele OK
· określenie kryteriów oceniania
· ustalenie pytań kluczowych
· informacja zwrotna, czyli komentarz do pracy ucznia
· samoocena i ocena koleżeńska
· współpraca z rodzicami.
6. Co zrobić, aby uczeń docenił wartość uczenia się i wiedzy a nauczyciel znalazł źródła satysfakcji zawodowej.
7. Rola skutecznej komunikacji w budowaniu relacji nauczyciel – uczeń.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.