Moduł I ? (4 godziny)
1.Funkcja dyrektora w kontekście budowania zasad współpracy i relacji z podwładnymi nauczycielami
- Zadania i kompetencje dyrektora szkoły
- Wczoraj jeden z Was, dzisiaj już przełożony ? korzyści i zagrożena
- Obawy i oczekiwania ? dyrektora i pracowników
- Jasne reguły współpracy ? ekspoze dyrektora
2.Cele w organizacji
- Cele strategiczne, organizacji, zespołów, jednostek, osobiste
- Znaczenie i formułowanie celów ? uwarunkowania sukcesu w ich osiąganiu ? SMART może pomóc!
3. Kiedy zespół sprawnie pracuje ? wdrażanie pracowników do nowych zasad, zadań
- Instruktaż
- Trenowanie
- Wspieranie
- Rozmowa o zadaniu. Delegowanie zadań ? zasady rozmowy delegującej
- Wydawanie poleceń służbowych ? treść polecenia i zasady przekazu ? symulacje rozmów z pracownikami
- Co wzmacnia zaangażowanie w realizacji powierzonych zadań
Moduł II ? (4 godziny)
4.Kontrola czyli rozmowa o wynikach
- Rozmowa o wynikach ? nie tylko bieżąca informacja zwrotna. Zasady budowania informacji zwrotnych
- Rozmowę krytykującą i pochwałę (jako narzędzie utrzymywania standardów pracy oraz motywowania)
- Rozmowę dyscyplinującą,
- Rozmowa oceniająca ? cele i przebieg
- Przekazywanie trudnych decyzji. Zwolnienie pracownika ? rozmowa
- Mediacje w pracy ? schemat rozmowy mediacyjnej
- Przekazywanie podziękowań
- Symulacje wybranych rozmów
5. Psychologia odbiorców komunikatów ? typ pracownika i uwarunkowania skuteczności porozumiewania się i efektywności działań
6. Budowanie autorytetu dyrektora – uwarunkowania