Od przydziału zadań do rozliczenia, czyli kilka odsłon rozmów dyrektora z nauczycielem

Moduł I ? (4 godziny)

 1.Funkcja dyrektora w kontekście budowania zasad współpracy i  relacji z podwładnymi nauczycielami

  • Zadania i kompetencje dyrektora szkoły
  • Wczoraj jeden z Was, dzisiaj już przełożony ? korzyści i zagrożena
  • Obawy i oczekiwania ? dyrektora i pracowników
  • Jasne reguły współpracy ? ekspoze dyrektora

 

2.Cele w organizacji

  • Cele strategiczne, organizacji, zespołów, jednostek, osobiste
  • Znaczenie i formułowanie celów ? uwarunkowania sukcesu w ich osiąganiu ? SMART może pomóc!

 

3. Kiedy zespół sprawnie pracuje ? wdrażanie pracowników do nowych zasad, zadań

  • Instruktaż
  • Trenowanie
  • Wspieranie
  • Rozmowa o zadaniu. Delegowanie zadań ? zasady rozmowy delegującej
  • Wydawanie poleceń służbowych ? treść polecenia i zasady przekazu ? symulacje rozmów z pracownikami
  • Co wzmacnia zaangażowanie w realizacji powierzonych zadań

Moduł II ? (4 godziny)

4.Kontrola czyli rozmowa o wynikach

  • Rozmowa o wynikach ? nie tylko bieżąca informacja zwrotna. Zasady budowania informacji zwrotnych
  • Rozmowę krytykującą i pochwałę (jako narzędzie utrzymywania standardów pracy oraz motywowania)
  • Rozmowę dyscyplinującą,
  • Rozmowa oceniająca ? cele i przebieg
  • Przekazywanie trudnych decyzji. Zwolnienie pracownika ? rozmowa
  • Mediacje w pracy ? schemat rozmowy mediacyjnej
  • Przekazywanie podziękowań
  • Symulacje wybranych rozmów

 

5. Psychologia odbiorców komunikatów ? typ pracownika i uwarunkowania skuteczności porozumiewania się i efektywności działań

 

6. Budowanie autorytetu dyrektora – uwarunkowania