Adresaci szkolenia:
Nauczyciele i wychowawcy I i II etapu edukacyjnego.
Cele:
1. Nauczyciel po szkoleniu:
– potrafi planować i realizować sytuacje edukacyjne sprzyjające rozbudzaniu ciekawości,
– stosuje techniki związane z ?myśleniem pytajnym?,
– rozpoznaje i stymuluje zainteresowania uczniów,
– zna podstawowe techniki pracy z uczniem zdolnym.
Program:
1. Ciekawość a uzdolnienia.
2. Jak motywować uczniów do pracy nad rozwojem zainteresowań?
3. Prawa rządzące motywacją.
4. Kiedy współzawodnictwo staje się przyjemnością?
5. O straconym dzieciństwie ? stereotypy związane z życiem społecznym zdolnego.
6. Kim jest prymus i ?zdolny leń??
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja, ćwiczenia w grupach.
Prowadzący:
Pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym spomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.