Adresaci szkolenia:
Nauczyciele szkoły podstawowej i gimnazjum.
Cele:
Cel ogólny: doskonalenie umiejętności zarządzania złością u uczniów oraz konstruowania profilaktycznego projektu edukacyjnego.
Cele szczegółowe:
Uczestnik szkolenia:
-potrafi rozpoznać pierwsze symptomy niekontrolowanej złości u swoich uczniów,
– zdiagnozuje przyczyny i źródła frustracji , gniewu, złości oraz trudności w nauce i relacjach z nauczycielami i rówieśnikami,
– dobierze metody, techniki i sposoby do zredukowania poziomu złości i treningu kreowania właściwych postaw,
-kształci i doskonali umiejętność asertywnej postawy wobec trudnych uczniów,
-wie, jak wykorzystywać techniki konstruktywnego dialogu, negocjacji i mediacji w relacjach z trudnymi uczniami,
-zna zasady konstruowania i propagowania profilaktycznego projektu edukacyjnego.
Program:
1.Od złości do agresji.
Rozpoznawanie symptomów niekontrolowanej złości uczniów jako źródła frustracji, autodestrukcyjnych zachowań i trudności w nauce.
2.Zarządzanie złością.
Metody i techniki kontrolowania złości ?celem zapobiegania problemom z agresją w szkole.
Mediacje ,negocjacje, autoekspresja, trening asertywności, relaksowanie się, redukowanie stresu, rozmowa z samym sobą, zachowanie zdrowia i wyznaczanie celów.
TKZ -Trening Kontroli Zachowań.
3. Budowanie projektu edukacyjnego w szkole, w zależności od diagnozy potrzeb
Wykorzystaniem plakatu, TIK -filmiku edukacyjnego, bloga, komiksu, spotów reklamowych , teledysków, gier miejskich.
Warsztat II
4.Przykłady dobrych praktyk szkolnych.
5 .Budowanie przykładowego programu profilaktycznego projektu edukacyjnego pt: Przystanek :Stop! .Kontrola agresji .
Program – od diagnozy do ewaluacji .
Metody:
Symulacja, ćwiczenia w grupach, prezentacje multimedialne, TIK.
Prowadzący:
? doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.