Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Sposoby dokonywania ewaluacji osiągnięć szkolnych ucznia.
2. Kształcenie umiejętności dokonywania profesjonalnej ewaluacji jako rozwoju ucznia.
3. Zdobycie umiejętności budowania poprawnej ankiety, wywiadu i prowadzenia obserwacji ukierunkowanej.
Program:
1. Czym jest ewaluacja?
2. Rodzaje ewaluacji stosowane najczęściej w szkole.
3. Przebieg procesu ewaluacji, jego kolejne etapy.
4. Dobór zbierania danych: budowa ankiety, planowanie obserwacji – zgodnie z kryteriami poprawnej konstrukcji.
5. Analiza dokumentów ?metoda ewaluacji.
6. Przykłady ewaluacji w szkole. Raport.
7. Korzyści z ewaluacji.
Metody:
Wykład z prezentacją multimedialną, wybrane metody współpracy w grupie, drzewko decyzyjne.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.