Adresaci szkolenia:
Nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek oświatowych.
Cele:
1. Nauczyciel po szkoleniu:
- rozumie potrzebę monitorowania realizacji podstawy programowej,
- wykorzystuje narzędzia niezbędne do monitorowania podstawy programowej.
Program:
1. Monitorowanie podstawy programowej jako obowiązek nauczycieli i dyrektorów szkół.
2. Czym jest monitorowanie?
3. Trzy płaszczyzny monitorowania:
a) ilościowe: np. zgodność ilości godzin prowadzonych zajęć z ramowymi planami nauczania, liczba godzin realizowanych na poszczególnych przedmiotach
i edukacjach, frekwencja uczniów itp.
b) jakościowe: osiągnięcia edukacyjne uczniów potwierdzone przez:
? wyniki egzaminów zewnętrznych,
? wyniki egzaminów próbnych,
? wyniki testów diagnozujących wiedzę i umiejętności,
? wyniki analiz ocen śródrocznych i rocznych.
c) organizacyjne: wypełnianie zalecanych warunków i sposobu realizacji podstawy programowej
4. Plan i narzędzia do monitorowania podstawy programowej ? przykłady.
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja, ćwiczenia w grupach.
Prowadzący:
Pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym spomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.