Adresaci szkolenia:
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Cele:
Podniesienie umiejętności stosowania w praktyce zapisów nowej podstawy programowej, analizowania zapisów wymagań szczegółowych podstawy programowej w powiązaniu z celami kształcenia. Przygotowanie do tworzenia i modyfikowana planów pracy i programów nauczania w oparciu o analizę treści zawartych w nowym podręczniku. Prezentacja metod i narzędzi do diagnozowania uczniów, monitorowania i ewaluacji podstawy programowej.
Program:
1. Struktura podstawy programowej. Cele i treści kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej.
2. Analiza wymagań szczegółowych, wyodrębnianie części składowych.
3. Program nauczania ? modyfikacja programu, tworzenie własnych programów.
4. Analiza treści nowego podręcznika w kontekście planowania pracy dydaktycznej.
5. Planowanie dydaktyczne jako kluczowy element procesu edukacyjnego.
6. Metody i narzędzia do diagnozowania umiejętności, możliwości i potrzeb uczniów.
7. Narzędzia do monitorowania i ewaluacji zaplanowane działań.
Metody:
Wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, analiza dokumentów, mapa myśli, praca w grupach, rozmowy w parach, termometr, zdania podsumowujące, dyskusja, sesja plakatowa, metoda kuli śniegowej, identyfikacja przeszkód, metoda 5 Q.
Prowadzący:
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.