Adresaci szkolenia:
Nauczyciele, pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni.
Cele:
Celem nadrzędnym szkolenia jest rozwój warsztatu pracy z dzieckiem i osobą agresywną. Cel nadrzędny zostanie osiągnięty poprzez realizację celów operacyjnych związanych ze zdobyciem wiedzy dotyczącej mechanizmów związanych z agresją, sposobów jej zapobiegania oraz poznaniem sposobów radzenia sobie z agresją uczniów.
Program:
1. Konceptualizacja zachowań agresywnych:
– agresja w różnych ujęciach terapeutycznych;
– definicje, typy, formy, rodzaje agresji;
2. Psychologiczne i sytuacyjne uwarunkowania zachowań agresywnych:
cechy indywidualne, kontekst rodzinny, grupa rówieśnicza, massmedia
3. Zapobieganie agresji w domu i szkole
4. Praca z dzieckiem -kontrola złości, rozwój kompetencji społecznych, rozwój empatii, wspieranie poczucia własnej wartości
5. Trening kontroli złości ? modelowanie
6. Trening kontroli złości- uczestnicy
7. Nagrody i kary w procesie niwelowania zachowań agresywnych
8. Agresja w szkole ? metody pracy z dziećmi i młodzieżą
9. Gry i zabawy interakcyjne przeciwko agresji
Metody:
Wykład, dyskusja, pogadanka, warsztat, praca w grupach i podgrupach, oraz poznawczo-behawioralnych.:
? Modelowanie ? prezentowanie właściwych zachowań przez trenera na zajęciach,
? odgrywanie ról ? przetrenowanie prezentowanej umiejętności przez uczestników,
? udzielanie informacji zwrotnej ? omówienie przetrenowanej umiejętności pod kątem zachowań modelowych,
? generowanie i transfer ? przeniesienie i zastosowanie nabytych umiejętności w życiu codziennym.
Prowadzący:
– pedagog, trener umiejętności społecznych, trener treningu zastępowania agresji, doradca zawodowy. Doświadczenie zawodowe związane z działalnością naukową i wykładową, prowadzeniem szkoleń z zakresu kształcenia kadr, oraz przeznaczonych dla odbiorców końcowych. Działalność naukowa -obszary eksploracji badawczych wyznaczają paradygmaty pedagogiki społecznej i pedagogiki medialnej, szczególnie w obrębie zachowań agresywnych uczniów w wieku gimnazjalnym.
Prowadzenie szkoleń z zakresu kształcenie kadr przeznaczonych dla- nauczycieli, pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, pracowników i funkcjonariuszy służby więziennej, kuratorów społecznych i zawodowych pionu karnego i rodzinnego, pracowników instytucji pomocy społecznej Praca z odbiorcą końcowym: -dziećmi i młodzieżą sprawiającymi problemy dydaktyczno- wychowawcze, rodzicami w zakresie treningów kompetencji wychowawczych, osadzonymi w zakładzie karnym (odbywającymi karę pozbawienia wolności za czyny związane ze stosowaniem przemocy w rodzinie, mający doświadczenia związane z nadużywaniem alkoholu i narkotyków, zdiagnozowane upośledzenie umysłowe bądź niepsychotyczne zaburzenia psychiczne), osobami wykluczonymi bądź zagrożonymi wykluczeniem społecznym (podopieczni ośrodków pomocy społecznej, byli więźniowie), osobami usamodzielnianymi z rodzin zastępczych i domów dziecka.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.