Adresaci szkolenia:
Nauczyciele wychowania przedszkolnego.
Cele:
1. Zapoznanie uczestników ze zjawiskiem nadpobudliwości psychoruchowej.
2. Wyposażanie uczestników w konkretne narzędzia w postaci technik służących do pracy z dzieckiem z ADHD.
3. Nabywanie umiejętności korygowania objawów nadpobudliwości psychoruchowej w grupie (np. grupie przedszkolnej) i w pracy indywidualnej z dzieckiem.
4. Przygotowanie do samodzielnego wdrażania poszczególnych strategii w pracy z rodzicami i nauczycielami dzieci nadpobudliwych.
Program:
1. Przyczyny, objawy i leczenie dziecka z ADHD.
2. Analiza funkcjonowania dziecka nadpobudliwego w okresie przedszkolnym.
3. Zasady postępowania z dzieckiem nadpobudliwym.
4. Dostosowywanie programu nauczania przedszkolnego do potrzeb dziecka nadpobudliwego.
5. Metody i techniki pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo (zabawy i ćwiczenia wykorzystywane w pracy z dzieckiem z ADHD).
6. Obszary i zakres działań nauczyciela w pracy z dzieckiem z ADHD.
7. Budowanie pozytywnych relacji z rodzicami dziecka nadpobudliwego psychoruchowo (specyfika komunikacji z rodzicem dziecka nadpobudliwego, technika rozmowy).
8. Instytucje wspierające dziecko nadpobudliwe psychoruchowo i jego rodzinę.
Metody:
Wykład, prezentacja multimedialna, warsztaty, analiza przypadków, burza mózgów.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi pedagog specjalizujący się w pracy z rodziną. Wykładowca w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Autorka projektów terapeutycznych, korekcyjno-edukacyjnych i szkoleniowych m.in. w zakresie komunikacji społecznej, przeciwdziałania przemocy i uzależnieniom, problemów wychowania, pracy z rodziną, poradnictwa edukacyjno-zawodowego. Prowadzi zajęcia doskonalące kompetencje rodziców, nauczycieli, specjalistów pracujących w szkole, pracowników społecznych, funkcjonariuszy policji i studentów, wykorzystując przy tym swoją obszerną wiedzę popartą wieloletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej i w pracy rodzinnego kuratora sądowego. Autorka Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy we Wrocławiu. Realizatorka programów socjaterepeutycznych dla młodzieży, założycielka świetlicy środowiskowej dla dzieci.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.