Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
Realizacja szkolenia sprawi, iż uczestnik pozna:
1. Charakterystykę ucznia zdolnego.
2. Identyfikację specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia zdolnego.
3. Wyznaczniki procesu edukacyjnego.
4. Przykładowe narzędzia diagnostyczne.
5. Możliwości organizacyjne pracy zespołowej nad problemem ucznia zdolnego w szkole.
Program:
1. Uczeń zdolny w świetle współczesnych teorii.
2. Charakterystyka ucznia szczególnie uzdolnionego.
3. Wyznaczniki procesu edukacyjnego w odniesieniu do ucznia zdolnego.
4. Przykładowe narzędzia diagnostyczne.
5. Formy i metody pracy z uczniem.
6. Indywidualizacja procesu edukacji ucznia zdolnego.
7. Praca szkolnego zespołu wspierania uzdolnień.
8. Podstawowe akty prawne dot. uczniów zdolnych.
Metody:
Mini-wykład, warsztaty tematyczne – praca z uczniem zdolnym, jak motywować, mobilizować uczniów, wypracowanie konkretnych materiałów.
Prowadzący:
Nauczyciel dyplomowany matematyki, wieloletni, aktualny dyrektor szkoły podstawowej, absolwent TERM-u, egzaminator OKE, ekspert ds. awansu zawodowego, ekspert MEN w programie ” Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół”, I etapu „Programu wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny pracy szkół.” Od kilku lat prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych w różnych typach szkół wykorzystując swoje kierownicze doświadczenie.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.