Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
1. Uzupełnienie wiadomości na temat specyficznych trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia).
2. Zapoznanie z trudnościami w funkcjonowaniu w szkole uczniów z trudnościami.
3. Nabycie umiejętności planowania pracy z uczniem z trudnościami.
4. Zapoznanie z formami pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Program:
1. Specyficzne trudności w nauce ? przybliżenie terminologii, charakterystyka funkcjonowania uczniów.
2. Formy pomocy psychologiczno ? pedagogicznej.
3. Zasady konstruowania działańwspierających.
4. Tworzenie Indywidualne Karty Potrzeba Ucznia, kart pracy.
5. Ocenianie postępów ucznia ze specyficznymi trudnościami w nauce ? rola motywacji.
Metody:
Wykład z prezentacją, ćwiczenia w małych grupach.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi nauczyciel mianowany, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, muzyk. Prowadzi zajęcia z zakresu arteterapii, terapii zajęciowej, wychowania muzycznego. Posiada doświadczenie pracy z dziećmi i młodzieżąw szkole specjalnej i zespołach integracyjnych. Prowadziła terapiępedagogicznąuczniów z trudnościami w nauce oraz rewalidacjęindywidualną.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.