Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Nabywanie i doskonalenie wiedzy, i umiejętności w zakresie skutecznego, efektywnego porozumiewania się ze wszystkimi podmiotami uczestniczącymi w relacji z nauczycielem w szkole.
Program:
1. Schemat procesu komunikacji.
2. Narzędzia komunikacji.
3. Informacja zwrotna. Zasady przekazywania informacji zwrotnych.
4. Typy rozmów:
· rozmowa dyscyplinująca (wyrażanie niezadowolenia, uwag krytycznych),
· rozmowa oceniająca (wyrażanie pochwał i nagan),
· rozmowa motywująca.
5. Uwarunkowania skutecznej komunikacji:
· aktywne słuchanie,
· cechy dobrego słuchacza (odbiorcy),
· parafraza,
· dostosowanie do rozmówcy,
· zadawanie pytań.
6. Bariery utrudniające uważne słuchanie.
7. Komunikaty typu „Ja” i „Ty”.
8. Kim jest rozmówca ? Jak komunikować się z różnymi typami rozmówców?
9. Komunikacja jako narzędzie budowania relacji w zespole klasowym. Reguły nauczyciela – uwarunkowania ich realizacji.
10. Kiedy zespół sprawnie pracuje – wdrażanie uczniów do nowych zasad, zadań:
· instruktaż,
· trenowanie,
· wspieranie,
· delegowanie.
11. Granice marzeń – Moje ograniczenia w sprawowaniu roli nauczyciela.
12. Moje mocne strony w sprawowaniu roli nauczyciela – obszary wsparcia dla pokonywania słabych stron.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży,
z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.