Adresaci szkolenia:
Nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek
Cele:
Uczeń zdolny ? charakterystyka. Rozpoznawanie oczekiwań i potrzeb edukacyjnych uczniów zdolnych, rozpoznawanie stylów uczenia się, sposoby rozpoznawania. Style poznawcze – wykorzystanie do przyśpieszonej edukacji. Organizacja działań edukacyjnych. Formy i metody pracy z uczniem zdolnym. Techniki uczenia się ucznia. Współpraca nauczycieli w budowaniu i wdrażaniu systemowych rozwiązań w projektowaniu i organizowaniu samodzielnego uczenia się. Planowanie indywidualnej ścieżki rozwoju ucznia w oparciu o projekty edukacyjne.
Program:
1.Społeczeństwo Wiedzy ? Strategia Lizbońska.
2.Strategia Rozwoju Edukacji
3.Jakość w teorii i praktyce. Filozofia jakości pracy. .
4.Zasoby szkoły ? wykorzystanie w projektowaniu pracy.
5.Matryca umiejętności kluczowych pracownika.
6.Kompetencje kluczowe współczesnego pracownika.
7.Europejskie Ramy Kompetencji Kluczowych.
8.Budowanie systemowych rozwiązań doskonalenia kompetencji.
9.Efektywne Zarządzanie zasobami placówki.
10.Prawo oświatowe normujące system.
11.Autoewalucja jako pomiar efektywności działań.
12.Aktywność ? podstawy teoretyczne. Kiedy uczeń będzie aktywny?
13..Inteligencja. Preferencje sensoryczne. Style poznawcze.
14.Rozpoznawanie stylów uczenia się ? rodzaje stylów.
15.Charakterystyka wybranych stylów uczenia się.
16.Styl poznawania, uczenia się ? wykorzystanie w organizacji zajęć.
17.Potrzeby edukacyjne uczniów ? formy i metody pracy.
18.Wspomaganie i stymulowanie indywidualnej aktywności.
19.Formy pracy ? charakterystyka wybranych form pracy.
20.Metody i techniki uczenia się. Charakterystyka wybranych metod.
21.Metody i techniki kreatywnego działania w pracy lekcyjnej.
22.Wykorzystanie metod i technik w projektowanie lekcji.
23.Projekty edukacyjne podstawą indywidualnego działania.
24.Scenariusze zajęć w pracy z uczniem zdolnym.
Metody:
Prezentacja, wykład aktywny, dyskusja, praca indywidualna, analiza problemów, analiza tekstu przewodniego, warsztaty, diagnozowanie, burza mózgów, wymiana doświadczeń, indywidualne refleksje i spostrzeżenia.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Prowadzący:
mgr pedagogiki, nauczyciel dyplomowany, trzeci stopień specjalizacji zawodowej. Długoletni wicedyrektor szkoły, twórca i organizator nowatorskich rozwiązań metodycznych, opracowanie i prowadzenie innowacji i eksperymentów, opracowania metodyczne dla nauczycieli, prowadzenie szkoleń dla dyrektorów i nauczycieli, wykładowca SN i KN, zajęcia na kursach kwalifikacyjnych z zakresu organizacji i zarządzania oświatą, organizacja i kierownictwo kursów kwalifikacyjnych oraz doskonalących, szkolenia rad pedagogicznych, prowadzenie badań pedagogicznych, prowadzenie ewaluacji pracy szkól metodą ?Profil Szkoły?…