Adresaci szkolenia:
Nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Cele:
1. Ukazanie źródeł agresywnych zachowań człowieka
2. Nabywanie umiejętności rozpoznawania form agresji i przemocy oraz stopnia ich zagrożeń
3. Radzenie sobie z prowokacją i agresją dziecka oraz z roszczeniami rodziców uczniów
Program:
1. Źródła agresji człowieka
• teoria agresji jako zachowania instynktownego
• teoria popędu (frustracja a agresja)
• teoria uczenia się zachowań agresywnych (znaczenie wzmocnień, naśladowania, modelowania)
2. Skuteczność katharsis – przegląd badań na temat samopoczucia osób spontanicznie uwalniających agresję
3. Cyberprzemoc – źródła, przejawy i stopień rozpowszechnienia (przegląd najnowszych badań prowadzonych w Polsce)
4. Kryteria uzależnienia od Internetu i gier komputerowych
5. Radzenie sobie z własną złością i agresją uczniów – propozycje dla nauczycieli
• Asertywność jako propozycja przeciwdziałania przemocy w szkole
• Czteroetapowy sposób radzenia sobie ze złością i przeciwdziałania agresji ucznia
• Asertywne sposoby radzenia sobie z naciskiem i roszczeniami ucznia
Metody:
1. Wykład, prezentacja multimedialna
2. Symulacja rozmowy z dzieckiem agresywnym i rodzicem o postawie roszczeniowej
Prowadzący:
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.