Adresaci szkolenia:
zainteresowani nauczyciele przedmiotów przyrodniczych wszystkich etapów edukacyjnych
Cele:
1. Poznanie kompetencji nauczyciela XXI wieku.
2. Poznanie sposobów diagnozowania własnego potencjału (określanie mocnych i słabych stron, roli w zespole) oraz strategii skutecznego osiągania celów i zarządzania sobą w czasie.
3. Doskonalenie umiejętności pracy z użyciem nowoczesnych technologii.
Program:
1.Ja jako człowiek – kompetencje osobowościowe (myślenie strategiczne, motywowanie siebie, odporność na stres)
2.Ja jako członek zespołu ? kompetencje interpersonalne (budowanie autorytetu, wywieranie wpływu, zarządzanie zespołem).
3.Platformy e-learningowe, zastosowanie gotowych aplikacji dostępnych w sieci do wspomagania procesu nauczania i uczenia się przedmiotów przyrodniczych.
4.Eksperymenty przyrodnicze.
5.Autoewaluacja pracy nauczyciela przedmiotów przyrodniczych.
6.Kształcenie kompetencji nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i w zakresie zastosowania narzędzi, serwisów do tworzenia lekcji, zestawów materiałów edukacyjnych, testów, schematów.
Metody:
aktywizujące, praktyczne, mini ? wykład
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych
Prowadzący:
nauczyciel geografii i wiedzy o społeczeństwie, doradca metodyczny z zakresu geografii, przyrody i edukacji regionalnej, przeprowadziłam około 400 godzin szkoleń dla dorosłych, głównie dla nauczycieli.