Adresaci szkolenia:
Nauczyciele i wychowawcy, pedagodzy szkolni.
Cele:
1. Poszerzenie wiedzy z zakresu wybranych zaburzeń okresu dorastania.
2. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania nerwicy i depresji u nastolatków.
3. Wyposażanie uczestników w narzędzia postępowania wobec dziecka z nerwicą i depresją.
4. Zwiększanie kompetencji w zakresie wspierania uczniów z nerwicą i depresją.
Program:
1. Klasyfikacja zaburzeń okresu dorastania.
2. Przyczyny i objawy nerwicy oraz depresji u dzieci i młodzieży szkolnej.
3. Rozpoznawanie zaburzeń emocjonalnych.
4. Metody postępowania nauczyciela ? tworzenie indywidualnego planu pracy z dzieckiem zaburzonym emocjonalnie.
5. Stwarzanie optymalnych warunków w szkole dla rozwoju emocjonalnego dzieci i młodzieży.
6. Współpraca z rodzicami dziecka z zaburzeniami emocjonalnymi.
Metody:
Wykład, metoda warsztatowa, analiza przypadku.
Prowadzący:
Ukończyła Śląską Akademię Medyczną (aktualnie Uniwersytet Medyczny) w Katowicach oraz studia podyplomowe z ekologii i ochrony środowiska na Wydziale Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego. Posiada długoletnie doświadczenie dydaktyczne jako nauczyciel oraz wykładowca akademicki. Prowadzi zajęcia z nauk medycznych, promocji zdrowia, edukacji ekologicznej i środowiskowej oraz pedagogiki. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, realizując projekty, warsztaty oraz szkolenia dla nauczycieli. Jest autorką wielu publikacji, w tym podręcznika do biologii w gimnazjum, scenariuszy zajęć i opracowań dla nauczycieli..
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Termin: do ustalenia.
Miejsce: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.