Adresaci szkolenia:
Nauczyciele I i II etapu edukacyjnego.
Cele:
1. Nauczyciel po szkoleniu:
- zna i potrafi stosować zalecane warunki i sposób realizacji podstawy programowej,
- potrafi planować zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem potrzeb i możliwości edukacyjnych ucznia na II etapie edukacyjnym.
Program:
1. Wymagania szczegółowe na koniec klasy III szkoły podstawowej.
2. Analiza zapisów w podstawie programowej ? zalecane warunki i sposób realizacji podstawy programowej na poszczególnych przedmiotach ? II etap.
3. W jaki sposób uczeń ma osiągnąć kluczowe kompetencje, w które wyposaża go szkoła?
4. Na co należy zwrócić szczególna uwagę, biorąc pod uwagę fakt, że podstawa programowa opracowana jest dla ucznia o rok młodszego?
5. W jaki sposób uczy się uczeń na II etapie edukacyjnym?
6. Jakie strategie powinni stosować nauczyciele na drugim etapie edukacyjnym, aby sprzyjały procesowi uczenia się?
7. O co należy zadbać, by uczeń uczył się z pożytkiem dla siebie?
8. Jak nie dopuścić do powstania u ucznia syndromu bezradności intelektualnej?
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja, ćwiczenia w grupach.
Prowadzący:
Pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym spomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.