Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Nabywanie i doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznego negocjowania oraz rozwiązywania sytuacji trudnych w szkole.
Program:
1. Sytuacje trudne (definicja, rodzaje).
2. Przyczyny sytuacji trudnych:
? nauczyciel jako źródło/sprawca trudności,
? uczeń jako źródło/sprawca trudności,
? otoczenie/sytuacja jako źródło/sprawca trudności.
3. Uwarunkowania zachowania w sytuacjach trudnych ? różnice indywidualne:
? samoocena,
? potrzeby,
? aspiracje,
? postawy lękowe,
? odporność na stres,
? doświadczenia.
4. Zastosowanie umiejętności komunikacyjnych w sytuacjach trudnych/konfliktowych:
- typ rozmówcy,
- rola pytań,
- wyrażanie opinii,
- informacja zwrotna.
5. Sposoby radzenia sobie w sytuacji trudnej:
? strategie negocjatora,
? etapy rozwiązywania konfliktów (nastawienie na rozwiązanie problemu),
? reagowanie na obiekcje ? zasady,
? Stopniowanie reakcji ? procedura 4 kroków/etapów,
? obrona przed manipulacją ? sposoby działania.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży,
z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.