Adresaci szkolenia:
Rada Pedagogiczna.
Cele:
1. Zdobycie wiedzy z zakresu rodzajów przemocy w rodzinie, objawów, typowych zachowań.
2. Wiedza z możliwości wsparcia i procedur działania.
3. Ćwiczenie umiejętności obserwacji zachowań bez elementu oceny własnej.
4. Ćwiczenie komunikowania podejrzenia wykorzystywania dziecka odpowiednim osobom.
Program:
1. Rodzaje przemocy w rodzinie.
2. Jak rozpoznać ofiarę przemocy ? fakty, mity.
3. Skąd się biorą sprawcy ? zaburzony system rodzinny.
4. Bezcenne obserwacje ? ćwiczenie przekazywania bezocennej, relatywnie obiektywnej obserwacji.
5. Cienka czerwona linia ? jak i kiedy reagować.
6. Trudne rozmowy ? przekazanie informacji o podejrzeniu wykorzystywania dziecka.
Metody:
Mini wykład, praca w parach, grupach, burza mózgów; drama (rozgrzewki, improwizacja, teatr forum).
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi pedagog, trenerka, psychoterapeutka. Absolwentka Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW oraz rocznego kursu Dramy Stosowanej w Exeter University. Psychoterapeutka integrująca w trakcie szkolenia w Profesjonalnej Szkole Psychoterapii SWPS. Ukończyła roczny staż pracy z grupą organizowany przez Stowarzyszenie „Serduszko dla Dzieci”. Wykorzystuje dramę stosowaną do prowadzenia zajęć z inteligencji emocjonalnej i interpersonalnej, kreatywności, profilaktyki stresu, praw człowieka. Prowadziła warsztaty z dziećmi w świetlicy socjoterapeutycznej w Warszawie; z młodzieżą (dziećmi ulicy) w Permie, Rosji; z dziećmi z centrum terapeutycznego w Denver, USA, w trakcie ponad rocznej tam pracy; z członkami NGO’sów w ramach programu „Młodzież w działaniu” na temat praw człowieka; ze studentami. Obecnie pracuje jako pedagog w zespole szkół podstawowej i gimnazjum w Warszawie. W STOP-KLATCE współprowadziła Szkołę Dramy Stosowanej, jest trenerką w projekcie Dramowej Akademii Wolontariackiej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.