Adresaci szkolenia:
Nauczyciele gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Cele:
1. Zwiększanie wiedzy na temat przyczyn i form uzależnień oraz typowych zachowań osób uzależnionych.
2. Kształtowanie umiejętności obserwacji i rozpoznawania problemu uzależnienia u uczniów.
3. Zdobycie wiedzy z zakresu metod wspierania i pracy z dzieckiem uzależnionym i procedur działań nauczyciela.
4. Zwiększanie kompetencji w rozmowie z uczniem i jego rodzicami.
Program:
1. Przyczyny i formy uzależnień.
2. Rozpoznawanie symptomów uzależnień.
3. Kryteria diagnostyczne uzależnień.
4. Zachowania dysfunkcyjne osób uzależnionych.
5. Praca z uczniem uzależnionym – metody wsparcia i pomocy dziecku uzależnionemu oraz procedura postępowania nauczyciela.
6. Rozmowa z uczniem z problemem uzależnienia oraz z jego rodzicami.
Metody:
Mini wykład, praca w grupach, praca w parach scenki, analiza przypadków.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi pedagog specjalizujący się w pracy z rodziną. Wykładowca w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Autorka projektów terapeutycznych, korekcyjno-edukacyjnych i szkoleniowych m.in. w zakresie komunikacji społecznej, przeciwdziałania przemocy i uzależnieniom, problemów wychowania, pracy z rodziną, poradnictwa edukacyjno-zawodowego. Prowadzi zajęcia doskonalące kompetencje rodziców, nauczycieli, specjalistów pracujących w szkole, pracowników społecznych, funkcjonariuszy policji i studentów, wykorzystując przy tym swoją obszerną wiedzę popartą wieloletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej i w pracy rodzinnego kuratora sądowego. Autorka Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy we Wrocławiu. Realizatorka programów socjaterepeutycznych dla młodzieży, założycielka świetlicy środowiskowej dla dzieci.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.