Adresaci szkolenia:
Kadra kierownicza szkół podstawowych, gimnazjów, szkół średnich o różnych profilach.
Cele:
1. Poznanie zasad rozwiązywania problemów.
2. Zapoznanie z metodami i technikami pracy indywidualnej i zespołowej.
3. Kształtowanie umiejętności współpracy z innymi w trakcie rozwiązywania problemów.
Program:
1. Wprowadzenie:
? problem a zadanie,
? różnice miedzy ludźmi w podejściu do problemów,
? role w trakcie rozwiązywania problemów,
? znaczenie kreatywności w rozwiązywaniu problemów,
? kryteria oceny rozwiązań,
? transfer rozwiązań.
2. Indywidualne i grupowe rozwiązywanie problemów:
? etapy procesu,
? zalety i wady rozwiązywania problemów,
? syndrom grupowego myślenia,
? rozwiązania indywidualne i grupowe ? porównanie.
3. Metody grupowego rozwiązywania problemów:
? dyskusja grupowa,
? grupa nominalna,
? lista dyskusyjna,
? grupa delficka.
4. Techniki pobudzania kreatywności:
? burza mózgów i jej pochodne
? analogie
? skojarzenia
? przeciwieństwa
5. Prowadzenie dyskusji grupowych:
? Przygotowanie,
? ?oprogramowanie?,
? ustalenie reguł działania,
? przewodniczący jako wzór zachowania,
? realizacja wniosków.
Metody:
Mini-wykłady, gry, ćwiczenia, symulacje, dyskusje grupowe, testy psychologiczne.
Prowadzący:
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, psycholog organizacji i pracy, wykładowca akademicki w ALK w Warszawie. Od 20 lat związany z instytucjami edukacyjnymi i współtworzący je poprzez konstruowanie i realizację różnorodnych programów edukacyjnych. Trener z wieloletnim doświadczeniem specjalizujący się w doskonaleniu kompetencji interpersonalnych kadry kierowniczej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.