Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogiczne.
Cele:
1. Uświadomienie znaczenia oraz roli Public Relations w budowaniu relacji z otoczeniem bliższym i dalszym placówki oświatowej
2. Poznanie (podstawy) narzędzi Public Relations oraz zasady umiejętnego ich wykorzystania w promocji placówki oświatowej (szkoły/przedszkola).
Program:
1. Strategia Public Relations ? założenia:
? grupa docelowa działań ? rodzic, uczeń, gmina, otoczenie wewnętrzne, otoczenie zewnętrzne,
? cele merytoryczne,
? cele medialne.
2. Narzędzia Public Relations ? wybór.
3. Narzędzia promocji.
4. Corporate Identity ? niezbędne działania dla placówki oświatowej.
5. Zasady i budowanie relacji z otoczeniem bliższym, otoczeniem dalszym.
6. Zasady i budowanie relacji z mediami:
? podstawowe założenia komunikacji z mediami, dziennikarzami,
? dopasowywanie/klasyfikacja mediów,
? budowanie pozytywnego wizerunku z mediami.
7. Przygotowywanie i komunikowanie za pomocą materiałów prasowych off i online:
? off – i online,
? background,
? FAQ ? Frequent Asked Question.
8. Sytuacje kryzysowe ? wstęp do problemu:
? zasady komunikacji ? środowisko wewnętrzne, środowisko zewnętrzne,
? dozowanie informacji,
? relacje z mediami w kryzysie.
9. Internet.
Metody:
Mini wykład, case study.
Prowadzący:
Praktyk w dziedzinie psychologii zachowań rynkowych, trener, wykładowca. Współtworzyła agencyjnie ogólnopolskie kampanie reklamowe i Public Relations, na bazie badań ilościowych i jakościowych. Prowadzi szkolenia wykorzystując swoje doświadczenia z pracy na stanowisku dyrektora marketingu i Public Relations. Podczas warsztatów łączy zasady strategiczne, z metodami planowania mediów ATL i BTL. Zakres merytoryczny szkoleń: strategie marketingowe, reklamowe, Public Relations, zarządzanie wizerunkiem organizacji, monitoring i planowanie mediów (w tym social media, Internet) w kampaniach lokalnych, regionalnych, ogólnopolskich. Związana z sektorem MŚP oraz JST.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.