Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogicznej.
Cele:
Nauczyciel po szkoleniu:
1. Potrafi diagnozować sytuację edukacyjną ucznia wymagającego pomocy;
2. Potrafi zaplanować indywidualną pracę z uczniem wymagającym pomocy;
3. Rozumie potrzebę ewaluacji własnych działań.
Program:
1. Charakterystyka ucznia zniechęconego do edukacji.
2. Wpływ rodziców na motywację edukacyjną dziecka.
3. Od czego zależy wysiłek jaki uczniowie są gotowi włożyć w wykonywanie zadań?
4. Typologia uczniów, którzy mają problemy z motywacją i jakiej pomocy oczekują?
? uczniowie o ograniczonych zdolnościach,
? uczniowie z syndromem porażki,
? uczniowie ochraniający własny wizerunek,
? uczniowie, których niskie osiągnięcia wynikają z ucieczki prze odpowiedzialnością,
? uczniowie apatyczni.
5. Nauczanie tradycyjne a nowoczesna edukacja ? refleksje końcowe.
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja, ćwiczenia w grupach z arkuszami.
Prowadzący:
Pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.