Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Sposoby sprostania wyzwaniom przyszłości w efektywnej szkole ponadgimnazjalnej.
2. Zdobycie umiejętności przeprowadzenia profesjonalnej pilotażowej analizy diagnozy kultury organizacyjnej szkoły.
3. Wypracowanie sposobów podniesienia jakości kształcenia w obszarach wskazujących na konieczność poprawy.
4. Zdobycie umiejętności określenia oczekiwań uczniów, rodziców, środowiska społecznego.
Program:
1. Jakość szkoły – wskaźniki jakości współczesnej szkoły polskiej a wyzwania przyszłości.
2. Diagnoza kultury organizacyjnej szkoły- zapoznanie z metodą, obszary kultury organizacyjnej podlegające badaniu.
3. Kultura organizacyjna a jakość kształcenia- zależność i wpływ.
5. Silne strony szkoły, zagrożenia efektywności procesu kształcenia. Realizacja zadań szkoły w obszarach kształcenia. Wypracowanie sposobów na podniesienie efektywności szkoły.
6. Proces zmiany. Zarządzanie zmianą w obszarach wymagających poprawy. Ewaluacja.
7. Cechy efektywnej szkoły ponadgimnazjalnej.
8. Metody, techniki i narzędzia zorientowane na ucznia, aktywizujące proces nauczania.
Metody:
Wykład z prezentacją multimedialną (wprowadzający do tematu), przykłady praktyki, ankiety, dyskusja, praca w grupach, metaplan, symulacja, ?rybi szkielet?.
Prowadzący:
Doświadczony nauczyciel dyplomowany, doradca metodyczny, konsultant i kierownik pracowni systemu doskonalenia, certyfikowany edukator programów edukacyjnych MEN i CODN autor projektów i programów grantowych w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.