STUDIUM TRENERSKIE

plansze studium

 

 

 

 

Liczba godzin:

120 – 6 zjazdów weekendowych

 

Forma zajęć:

Trening/ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków, symulacje realnych sytuacji zadaniowych, dyskusje grupowe, kwestionariusze do autodiagnozy.

 

Założenia i cele:

  • Dostarczenie wiedzy i umiejętności  w zakresie metodologii prowadzenia treningów
  • Zdobywanie wiedzy i umiejętności dotyczących stosowania metod pracy z grupą
  • Zwiększanie umiejętności angażowania i motywowania uczestników do udziału w szkoleniu (również w przypadku grup o różnym doświadczeniu, wieku czy nastawieniu)
  • Poznawanie efektywnych sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi (np. trudne pytania od uczestników, negatywnie nastawiony uczestnik, itp.)
  • Zwiększanie wiedzy i umiejętności w zakresie skuteczności komunikowania się podczas treningu ze szczególnym uwzględnieniem utrwalania wiedzy i nabywaniem umiejętności przez uczestników podczas pracy z grupą (werbalne i niewerbalne techniki pracy, takie jak: zadawanie pytań, parafrazowanie, sondowanie, podsumowywanie, wzmacnianie i angażowanie)
  • Wypracowanie profilu skutecznego trenera

 

Formy zaliczenia:

Zajęcia kończą się zegzaminem, który obejmuje:

  • test wiadomosci,
  • przygotowanie wybranego przez siebie programu szkoleniowego wraz z podręcznikiem szkoleniowym,
  • przeprowadzenie modułu szkoleniowego podczas zajęć (praca z kamerą).

Warunki zaliczenia przedmiotu:

  •     Obecnośc obowiązkowa, zwolnienie lekarskie w przypadku nieobecności
  •     Aktywność
  •     Przygotowywanie się do cwiczeń
  •     Pozytywne zaliczenie testu pisemnego obejmującego wiadomości wynikających z treści programowych całego treningu
  •     Pozytywne zaliczenie opracownia planu szkolenia oraz podręcznika szkoleniowego
  •     Pozytywne rekomendacje po praktycznym przeprowadzeniu modułu szkoleniowego

 

 

Program:

[acc style=”style3″ title=”Fazy cyklu szkoleniowego.” parent=”accgroup1″ ]

  • Rozpoznawanie i analiza potrzeb szkoleniowych
  • Etapy rozpoznawania i analizy potrzeb
  • Narzędzia diagnozowania potrzeb
  • Ankieta
  • Obserwacja
  • Wywiad i rozmowa
  • Mystery shopping

[/acc]

 [acc style=”style3″ title=”Elementy procesu szkoleniowego.” parent=”accgroup1″ ]

  • Cele szkolenia
  • Sytuacja szkoleniowa
  • Subiektywne doświadczenie
  • Dobór uczestników szkolenia.Osobowość uczestnika
  • Osobowość trenera
  • Wybór wykonawcy szkolenia ? trener wewnętrzny, a zewnętrzny

[/acc]

[acc style=”style3″ title=”Przygotowanie materiałów szkoleniowych.” parent=”accgroup1″ ]

  • Planowanie i projektowanie szkolenia. Opracowanie programu szkolenia.
  • Przygotowanie materiałów szkoleniowych
  • Przeprowadzenie szkolenia

[/acc]

[acc style=”style3″ title=”Style uczenia się a projektowanie szkoleń.” parent=”accgroup1″ ]

  • Systemy reprezentacji świata, a proces uczenia się
  • Cykl Kolba
  • Style uczenia się: aktywiści, empirycy, analitycy, refleksyjni, teoretycy, pragmatycy
  • Uwarunkowania skuteczności uczenia się ? indywidualizacja procesu uczenia się  z uwzględnieniem predyspozycji uczestnika
  • Cele edukacyjne treningu ? przyrost wiedzy i umiejętności ? wskaźniki efektywności.

[/acc]

[acc style=”style3″ title=”Komunikacja podczas szkolenia.” parent=”accgroup1″ ]

  • Style komunikacji interpersonalnej
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Umiejętność słuchania
  • Bariery komunikacyjne
  • Informacja zwrotna w procesie szkolenia
  • Uwarunkowania i podnoszenie skuteczności komunikacji podczas szkolenia

[/acc]

[acc style=”style3″ title=”Sztuka prowadzenia szkolenia.” parent=”accgroup1″ ]

  • Pierwsze wrażenie
  • Otwarcie szkolenia . Zawarcie kontraktu z grupą
  • Prezentacja
  • Metody prezentacji
  • Opanowanie tremy
  • Budowanie autorytetu trenera
  • Zadawanie pytań
  • Aktywne słuchanie
  • Udzielanie informacji zwrotnej
  • Struktura omawiania ćwiczeń
  • Sposoby mobilizacji uczestników

[/acc]

[acc style=”style3″ title=”Dynamika grupy.” parent=”accgroup1″ ]

  •  Fazy procesu grupowego
  • Role zespołowe
  •     Dopasowanie szkolenia do uczestników
  •     Rozwiązywanie problemów w trakcie szkolenia
  •     Obiekcje uczestników szkolenia
  •     Trudni uczestnicy
  •     Praca na strukturze i praca na procesie
  •     Grupa i jednostka na tle grupy

[/acc]

[acc style=”style3″ title=”Metody i techniki treningowe.” parent=”accgroup1″ ]

  •     Ćwiczenia integrujące
  •     Prezentacja/ wykład
  •     Studium przypadku
  •     Odgrywanie ról
  •     Praca w grupach
  •     Gry, zabawy i symulacje
  •     Burza mózgów
  •     Dyskusja grupowa

[/acc]

[acc style=”style3″ title=”Moje akcje trenerskie.” parent=”accgroup1″ ]

  •     Cechy i umiejętności idealnego trenera
  •     Trener jako aktor
  •     Trener jako członek grupy
  •     Postawy trenera wspomagające samodzielne uczenie się
  •     Mocne i słabe strony w ?zawodzie? trenera
  •     ?Ja? jako trener ? moje kompetencje i kierunki rozwoju. Co mam i nad czym powinienem pracować?

[/acc]

[acc style=”style3″ title=”Moje szkolenie – opracowanie konspektu szkoleniowego. Prezentacja warsztatu trenerskiego przed kamerą. Każdy z uczestników będzie miał możliwość poprowadzić wybrany moduł szkoleniowy. Omówienie każdej prezentacji.” parent=”accgroup1″ ]

  •     Ocena szkolenia i działania po jego zakończeniu. Ocena efektywności szkoleń – model czterech poziomów Kirkpa
  •     Ewaluacja szkoleń. Fazy ewaluacji. Raport poszkoleniowy
  •     Follow up

[/acc]

 

 

 

 

Miejsce zjazdów: Sale szkoleniowe ROE Sp.z o.o. Wrocław, ul. Sienkiewicza 8a

Koszt: 3400 zł

 

 

Zapewniamy:

  • Wykwalifikowaną kadrę trenerską
  • Materiały szkoleniowe
  • Lunch i przerwy kawowe

 

Serdecznie zapraszamy