Liczba godzin:
120 – 6 zjazdów weekendowych
Forma zajęć:
Trening/ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków, symulacje realnych sytuacji zadaniowych, dyskusje grupowe, kwestionariusze do autodiagnozy.
Założenia i cele:
- Dostarczenie wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii prowadzenia treningów
- Zdobywanie wiedzy i umiejętności dotyczących stosowania metod pracy z grupą
- Zwiększanie umiejętności angażowania i motywowania uczestników do udziału w szkoleniu (również w przypadku grup o różnym doświadczeniu, wieku czy nastawieniu)
- Poznawanie efektywnych sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi (np. trudne pytania od uczestników, negatywnie nastawiony uczestnik, itp.)
- Zwiększanie wiedzy i umiejętności w zakresie skuteczności komunikowania się podczas treningu ze szczególnym uwzględnieniem utrwalania wiedzy i nabywaniem umiejętności przez uczestników podczas pracy z grupą (werbalne i niewerbalne techniki pracy, takie jak: zadawanie pytań, parafrazowanie, sondowanie, podsumowywanie, wzmacnianie i angażowanie)
- Wypracowanie profilu skutecznego trenera
Formy zaliczenia:
Zajęcia kończą się zegzaminem, który obejmuje:
- test wiadomosci,
- przygotowanie wybranego przez siebie programu szkoleniowego wraz z podręcznikiem szkoleniowym,
- przeprowadzenie modułu szkoleniowego podczas zajęć (praca z kamerą).
Warunki zaliczenia przedmiotu:
- Obecnośc obowiązkowa, zwolnienie lekarskie w przypadku nieobecności
- Aktywność
- Przygotowywanie się do cwiczeń
- Pozytywne zaliczenie testu pisemnego obejmującego wiadomości wynikających z treści programowych całego treningu
- Pozytywne zaliczenie opracownia planu szkolenia oraz podręcznika szkoleniowego
- Pozytywne rekomendacje po praktycznym przeprowadzeniu modułu szkoleniowego
Program:
[acc style=”style3″ title=”Fazy cyklu szkoleniowego.” parent=”accgroup1″ ]
- Rozpoznawanie i analiza potrzeb szkoleniowych
- Etapy rozpoznawania i analizy potrzeb
- Narzędzia diagnozowania potrzeb
- Ankieta
- Obserwacja
- Wywiad i rozmowa
- Mystery shopping
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Elementy procesu szkoleniowego.” parent=”accgroup1″ ]
- Cele szkolenia
- Sytuacja szkoleniowa
- Subiektywne doświadczenie
- Dobór uczestników szkolenia.Osobowość uczestnika
- Osobowość trenera
- Wybór wykonawcy szkolenia ? trener wewnętrzny, a zewnętrzny
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Przygotowanie materiałów szkoleniowych.” parent=”accgroup1″ ]
- Planowanie i projektowanie szkolenia. Opracowanie programu szkolenia.
- Przygotowanie materiałów szkoleniowych
- Przeprowadzenie szkolenia
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Style uczenia się a projektowanie szkoleń.” parent=”accgroup1″ ]
- Systemy reprezentacji świata, a proces uczenia się
- Cykl Kolba
- Style uczenia się: aktywiści, empirycy, analitycy, refleksyjni, teoretycy, pragmatycy
- Uwarunkowania skuteczności uczenia się ? indywidualizacja procesu uczenia się z uwzględnieniem predyspozycji uczestnika
- Cele edukacyjne treningu ? przyrost wiedzy i umiejętności ? wskaźniki efektywności.
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Komunikacja podczas szkolenia.” parent=”accgroup1″ ]
- Style komunikacji interpersonalnej
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Umiejętność słuchania
- Bariery komunikacyjne
- Informacja zwrotna w procesie szkolenia
- Uwarunkowania i podnoszenie skuteczności komunikacji podczas szkolenia
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Sztuka prowadzenia szkolenia.” parent=”accgroup1″ ]
- Pierwsze wrażenie
- Otwarcie szkolenia . Zawarcie kontraktu z grupą
- Prezentacja
- Metody prezentacji
- Opanowanie tremy
- Budowanie autorytetu trenera
- Zadawanie pytań
- Aktywne słuchanie
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Struktura omawiania ćwiczeń
- Sposoby mobilizacji uczestników
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Dynamika grupy.” parent=”accgroup1″ ]
- Fazy procesu grupowego
- Role zespołowe
- Dopasowanie szkolenia do uczestników
- Rozwiązywanie problemów w trakcie szkolenia
- Obiekcje uczestników szkolenia
- Trudni uczestnicy
- Praca na strukturze i praca na procesie
- Grupa i jednostka na tle grupy
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Metody i techniki treningowe.” parent=”accgroup1″ ]
- Ćwiczenia integrujące
- Prezentacja/ wykład
- Studium przypadku
- Odgrywanie ról
- Praca w grupach
- Gry, zabawy i symulacje
- Burza mózgów
- Dyskusja grupowa
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Moje akcje trenerskie.” parent=”accgroup1″ ]
- Cechy i umiejętności idealnego trenera
- Trener jako aktor
- Trener jako członek grupy
- Postawy trenera wspomagające samodzielne uczenie się
- Mocne i słabe strony w ?zawodzie? trenera
- ?Ja? jako trener ? moje kompetencje i kierunki rozwoju. Co mam i nad czym powinienem pracować?
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Moje szkolenie – opracowanie konspektu szkoleniowego. Prezentacja warsztatu trenerskiego przed kamerą. Każdy z uczestników będzie miał możliwość poprowadzić wybrany moduł szkoleniowy. Omówienie każdej prezentacji.” parent=”accgroup1″ ]
- Ocena szkolenia i działania po jego zakończeniu. Ocena efektywności szkoleń – model czterech poziomów Kirkpa
- Ewaluacja szkoleń. Fazy ewaluacji. Raport poszkoleniowy
- Follow up
[/acc]
Miejsce zjazdów: Sale szkoleniowe ROE Sp.z o.o. Wrocław, ul. Sienkiewicza 8a
Koszt: 3400 zł
Zapewniamy:
- Wykwalifikowaną kadrę trenerską
- Materiały szkoleniowe
- Lunch i przerwy kawowe
Serdecznie zapraszamy