Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cele:
1. Pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie diagnozowania trudności we współpracy z uczniem.
2. Poznawanie metod przeciwdziałania sytuacjom trudnym.
Program:
1. Sytuacje trudne/konfliktowe definicje.
2. Rodzaje sytuacji trudnych: deprywacje, przeciążenia, zagrożenia, utrudnienia.
3. Wpływ sytuacji trudnej na zachowanie się ucznia.
4. Przyczyny sytuacji trudnych.
5. Komunikacja w sytuacjach trudnych: znaczenie treści i sposobu przekazu dla porozumienia rozmówców, schemat procesu komunikacji, sytuacje trudne, a typ rozmówcy (agresywny, niezdecydowany ? lękowy, ekspert, podlizujący się ? manipulator).
6. Style reagowania na konflikt: rywalizacja, unikanie, kompromis, łagodzenie, kooperacja.
7. Sposoby radzenia sobie w sytuacji trudnej.
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia