Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogicznej.
Cele:
Nauczyciel po szkoleniu:
? rozumie istotę dyscypliny szkolnej;
? rozpoznaje zachowania uczniów naruszające dyscyplinę;
? zna postaci dyscypliny szkolnej;
? potrafi ustalić cel niewłaściwych zachowań uczniów;
? rozpoznaje moc ukrytych programów funkcjonujących w szkole sprzyjających szerzeniu się agresji.
Program:
1. Dyscyplina ? co to znaczy?
2. Zachowania uczniów, które stanowią problem dla nauczycieli;
3. Przyczyny niewłaściwego zachowania uczniów w klasie;
4. Postaci dyscypliny.
5. Jak ustalić cel niewłaściwego zachowania ucznia?
6. Czym jest ukryty program funkcjonujący w instytucji szkolnej?
7. Rodzaje ukrytych programów szkoły i wynikające z nich uczniowskie strategie;
8. Szkoła jako instytucja sprzyjająca szerzeniu się agresji ? diagnoza i środki zaradcze.
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja, ćwiczenia w grupach.
Prowadzący:
? pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi
na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział
w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.