Adresaci szkolenia:
Rady Pedagogicznej.
Cele:
Nauczyciel po szkoleniu:
1. Rozpoznaje zjawiska agresji wynikające z organizacji środowiska szkolnego.
2. Rozpoznaje elementy programu ukrytego funkcjonującego w szkole.
3. Potrafi rozpoznać własny program ukryty.
4. Podejmuje działania minimalizujące wpływ programu ukrytego w środowisku szkolnym.
Program:
1. Wpływ środowiska szkolnego na zachowania agresywne uczniów.
2. Elementy środowiska szkolnego wpływające na powstawanie i utrwalanie się zachowań agresywnych wśród uczniów:
? proces oceniania,
? organizacja procesu kształcenia,
? moc ukrytego programu szkoły na zachowanie agresywne uczniów,
3. Rodzaje programów ukrytych:
? za codziennością (w szkole, klasie),
? za podręcznikami,
? w budynku szkolnym.
4. Środki zaradcze na poziomie szkoły, klasy, ucznia.
Metody:
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja, ćwiczenia w grupach.
Prowadzący:
Pedagog, doświadczony trener, edukator z kwalifikacjami uznanymi na podstawie dorobku zawodowego przez Ministra Edukacji Narodowej. Brał udział w projektach związanych z wdrażaniem zmian w systemie edukacji: TERM, Nowa Szkoła, System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, Obsługa platformy ? system doskonalenia nauczycieli, Realizacja grantu Kuratorium Oświaty we Wrocławiu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów, szkoleń rad pedagogicznych oraz konsultacji dla dorosłych.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny dydaktyczne.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.