Adresaci szkolenia:
Rady pedagogiczne.
Cel:
Ustalenie wspólnego rozumienia kluczowych zagadnień definiujących system motywacyjny i uwarunkowań jego skuteczności.
Program:
1. Optymista i pesymista – siła nastawienia (nauczyciel i poziom jego motywacji jako bloker i motywator dla ucznia).
2. Waga poznania siebie i innych (okno Johariego).
3. Jaki jestem i jacy są moi uczniowie.
4. Jak działam ? wzrost i spadek energii ? uwarunkowania zaangażowania.
5. Techniki automotywacji.
6. Motywowanie innych.
7. Jak najszybciej zdemotywować uczniów ? podstawowe błędy nauczycieli.
8. Motywowanie ? Ważne pytania: co dostaję, co daję, czy tutaj jest moje miejsce, czy mogę się tutaj rozwijać, jaki szczyt chcę zdobyć?
Metody:
Warsztatowa forma prowadzenia zajęć, metody aktywizujące, scenki, symulacje, gry, casy, kwestionariusze, elementy wykładu interaktywnego.
Prowadzący:
Szkolenie poprowadzi psycholog, wykładowca uczelni wyższych, doświadczony trener i asesor. Realizuje zajęcia dla kadry zarządzającej, nauczycieli, rad pedagogicznych oraz młodzieży, z zakresu budowania i integracji zespołów, budowania relacji międzyludzkich, komunikacji, stresu, asertywności, technik wpływu społecznego, pracy metodami aktywizującymi. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.