Adresaci szkolenia:
Rada Pedagogiczna.
Cele:
1. Poznanie psychologicznych mechanizmów obrony i ucieczki przed trudną sytuacją w środowisku nauki i pracy.
2. Analiza czynników determinujących wybór wagarów jako sposobu rozwiązywania problemów.
3. Identyfikacja skutków absencji nauczyciela dla realizacji celów placówki oświatowej.
4. Przeciwdziałanie skutkom absencji ucznia dla jego dalszych losów życiowych.
Program:
1. Absencja jako przejaw zakłóconych relacji z otoczeniem.
2. Ucieczka i inne mechanizmy radzenia sobie z sytuacjami trudnymi.
3. Wagary ucznia ? przyczyny i konsekwencje dla jego pozycji w szkole.
4. ?Wagary? nauczyciela ? przyczyny i ich wpływ na realizację zadań szkoły.
5. Sposoby ograniczania absencji ? indywidualne, interpersonalne, organizacyjne.
Metody:
Analiza przypadków (filmy, teksty, zgłoszone przez uczestników), testy badające skłonność do ucieczkowego stylu rozwiązywania problemów, odgrywanie ról i analiza przeżyć towarzyszących inscenizacji, praca zespołowa, dyskusje, prezentacje multimedialne, technika akwarium, metaplan.
Prowadzący:
Psycholog, trener. Specjalista w dziedzinie psychologii pracy, psychologii społecznej, psychologii motywacji. Prowadzi szkolenia i warsztaty m.in. w zakresie komunikacji interpersonalnej, umiejętności interpersonalnych, motywowania pracowników, technik rozwiązywania konfliktów, syndromu wypalenia zawodowego. Autorka
i współautorka wielu publikacji.
Czas trwania szkolenia: 6 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.